Zarządzanie cenami |
Infofarm dla sieci aptek, to rozwiązania, które powalają na skuteczną i wygodną realizację różnych strategii cenowych. W szczególności:
-
centralne ustalanie cen dla wiodących produktów, -
niuansowanie centralnych cen dla jednorodnych podgrup aptek (apteki w galeriach handlowych, apteki „przy przychodni”, apteki atakowane przez lokalna konkurencję), -
oddelegowanie części decyzji cenowych na poziom pojedynczej apteki, gdzie – zazwyczaj – ceny ustalane są podczas przyjmowania dostaw i w koncepcji „cena zakupu+sugerowana marża (przez centralę)”, lub cena decyzyjna (stała w określonym czasie), -
wdrażanie inteligentnych centralnych (przez centralę), jak i lokalnych (przez aptekę) systemów rabatowania.
Hierarchiczność klas cen, przepływ informacji na poziomie centrala ←>apteki oraz zestaw komunikatów dostępnych w miejscu podejmowania decyzji cenowych gwarantuje efektywną koordynację rozproszonych personalnie i terytorialnie decyzji cenowych.
Analiza struktury asortymentowej marży oraz symulacja zmiany jej poziomu w wyniku cenowych decyzji ułatwia zracjonalizowanie procesu decyzyjnego w sieci aptek.