Wspieranie sprzedaży |
Piękny wystrój apteki, miła obsługa, dobrze wyeksponowany i pełny asortyment oraz dobre ceny. To już dzisiaj nie wystarczy by zatrzymać klienta apteki na dłużej. Oczekuje on czegoś więcej - indywidualnego podejścia, specjalnego traktowania, zrozumienia potrzeb, obniżki ceny, czy dodatkowej nagrody. "Hurtowe" wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom jest mało skuteczne, a przede wszystkim kosztowne. Ale można działać precyzyjnie, adresując premie i nagrody dla wyodrębnionych grup klientów i motywować ich do korzystnych zachowań. Można również oddziaływać na personel pierwszego stołu i go wspierać w podejściu oczekiwanym przez klienta. Do tego potrzebne są wyrafinowane, inteligentne narzędzia, które znaleźć można w Infofarm dla sieci aptek.
Inteligentne systemy rabatowania
-
Dla wszystkich klientów, dla zdefiniowanej grupy, dla pacjentów spełniających określone kryteria, dla konkretnego pacjenta. -
Na wszystkie produkty nierefundowane, na produkty kategorii Rx100 lub OTC, na wskazaną listę produktów lub z wyłączeniem określonej listy produktów. -
Z zabezpieczeniem przed wpadnięciem w zbyt małą lub ujemną marżę. -
Obowiązujące zawsze, w wybrane dni tygodnia, a nawet w określonych godzinach. -
Warunkowe, to jest wyzwalane po spełnieniu określonego warunku: wartości transakcji, ilości recept, wieku pacjenta, ilości wizyt w aptece w zadanym okresie, zakupu zdefiniowanego koszyka produktów.
Promocje koszykowe
-
Premiowanie sprzedaży wiązanej. -
Premie w formie gratisu, obniżonej ceny lub rabatu na cały koszyk produktów. -
Promocje koszykowe wielostopniowe.
Programy lojalnościowe
-
Zarządzanie programem przez centralę. -
Dowolny algorytm naliczania punktów i katalog nagród. -
Centralny słownik klientów i kont. -
Odrębny katalog nagród lub katalog oparty na „normalnym” asortymencie. -
Pełna ewidencja nagród w aptece z dokumentowaniem wydań.
Sugestie sprzedażowe
-
Informowanie i zachęcanie do oferowania produktów wiodących w poszczególnych kategoriach. -
Motywowanie załogi poprzez regularne komunikowanie o punktach premiowych. -
Centralna obsługa produktów wiodących umożliwiająca szybkie i dynamiczne reagowanie na posunięcia konkurencji i na pojawiające się okazje.
Obsługa bonów i wirtualna portmonetka
-
Obsługa zewnętrznych bonów typu Sodexco. -
Obsługa własnych bonów emitowanych na drukarce fiskalnej. -
Prowadzenie wirtualnej portmonetki dla klienta spersonalizowanego, umożliwiającej gromadzenie środków z tytułu rabatów i płacenie nimi.